London Q&A
Publicerat den

 
Oh det låter som ett mysigt ställe att äta frukost/lunch på, ska till london i okt då måste ja testa de, ligger de centralt?! :)
Svar: När jag och Linda var där så hade vi fullt upp hela tiden och ganska stressigt så vi valde att gå till ett cafe som heter PRET. Det ligger precis i början av Oxford Street. Tror det finns lite överallt i världen, jag har ätit där några gånger i New York ochså och det är så bra för en snabb lunch eller frukost. De gör så goda baguetter, drycker och sallader! Bra tips om du behöver något snabbt!
 
 
Letar boende i London just nu, tänkte åka dit precis innan jul. Har du några tips på bra boende? Som har ett bra läge. Tack för en toppen blogg! 
Svar: Åh va kul! Mitt favoritläge i London är vid Hyde Park. Perfekt att bara kunna gå en bit genom parken på morgonen för att komma fram till oxford street på typ tio minuter. Mitt favorithotell tror jag är Best Western shaftesbury Paddington court hotel. Bra läge och vi bodde i ett nyrenoverat rum som va riktigt fint!
 
 
Londontips?
• Promenera i Hyde Park. Det är något med mig och parker alltså, haha. Central Park i New York är ju ett av mina favoritställen där och Hyde Park har också blivit en favorit. Mysigt att börja dagen med att ta en promenad där. Och på någon varm sommardag hade jag gärna köpt med mig mat och satt mig någonstans i parken och ätit! 
• Oxford street och dess tvärgator har alla möjliga butiker, där kan man spendera en hel dag!
• Ta en dag och upplev staden. Strosa runt och se några av sevärdigheterna, de är så fina! Ofta när man hör om lite turistiga saker så kan de vara lite overrated men Londons sevärdigheter är så vackra! Big Ben, Tower bridge, Millenium bridge (som har varit med i en av Harry Potter filmerna, haha), Buckingham palace, Westminister abbey, pickadilly cirkus. Välj dem du helst vill se dok, så slipper du stressa runt! Ett tips är även att kolla in Madame Tussauds. 
• Afternoon tea. Boka bord på någon resturang och spendera några timmar med att dricka afternoon tea. När jag var där med familjen så spenderade vi några timmar på ett jättefint ställe som var just ett afternoon tea ställe. Det var så mysigt och kändes så engelsk ta en paus mitt på dagen och sätta sig med en kopp te, och en massa scones och små söta bakverk till. Så mysigt!
 

Verkar vara en del av er som ska starta hösten med en tripp till London (Hur härligt!!) då jag fått en del frågor om staden, hotell, tips så tänkte att jag kunde svara på dem här i ett och samma inlägg! Hoppas ni fick svar på det ni ville, och ha det grymt i London för er som skulle dit! :)



ccanddy

Fin blogg :) Allt bra idag? :)



URL: http://photosworld.blogg.se


l

Härliga bilder

Svar: Tack! :D
elvirall.blogg.se



URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?