En fråga om Kalifornien
Publicerat den

Hej! jag ska åka på en språkresa till kalifornien och jag tvekar mellan att välja santa barbara eller en skola nämre LA, läste att ni varit i både SB och LA - vad tyckte ni bäst om? hört att SB är lite lugnare och mer "mysigt". Ha det bra!
 
Svar: Åh va roligt med språkresa, och i Kalifornien av alla ställen! Grymt!  Jag har vait i Los Angeles tre gånger och i Santa Barbara i en månad så jag ska försöka svara på din fråga utifrån vad jag tycker och har upplevt de gånger jag varit där!
 
 
Los Angeles är superstort och det finns mängder med saker att se som Hollywoodskylten, Walk of fame och allt annat turistigt. Det är en jättehäftig stad absolut! Dock är den också väldigt stor. När vi var där har vi antingen haft bil eller åkt taxi överallt. Avstånden mellan olika ställen är så stora! Jag gillar LA, men jag hade inte velat bo där och jag själv tycker att det räcker att spendera några få dagar där, typ två eller tre dagr för att åka runt och se allt. Men det är nog det stället i Kalifornien som jag känner mig minst hemma i just för att det är så stort så det är svårt att få grepp om staden. 
 
 
Santa Barbara å andra sidan känns mer som "ett hem". Vad jag menar är att under den månaden vi var där så hann man lära sig staden då det är mycket mindre. Man fick sina favoritresturanger och cafeer, lärde sig State street som är själva shoppinggatan osv. Santa Barbara var så otroligt mysigt verkligen och vi blev verkligen fästa vid den staden. Den har allt som behövs. Shopping, mat, strand och är bara supermysig! Vi kunde även gå överallt, vilket är ett stort plus!
 
Så skulle jag välja att åka någonstans i Kalifornien så skulle jag välja någon mindre stad som Santa Barbara, San Diego, San Clemente då de kändes mysigare och även lättare än LA. Dock tycker jag absolut att har du möjlighet att åka till LA på någon liten tripp i några dagar så skulle jag absolut göra det för det är en jättehäftig och rolig stad att ha sett. Den har mycket att erbjuda men att bo där under en längre tid skulle inte jag välja, det skulle inte vara lika mysigt som någon mindre stad. ♥



Olivia

Vilka bra svar! Tack! Men hur är nattlivet i santa Barbara, finns det klubbar där osv?:)

Svar: Vi var 20 när vi var där så vi fick inte riktigt testat på nattlivet då det är 21-års gräns på klubbar i usa tyvärr. Men vi såg iallafall två stycken på State street. Sen ligger ju Santa Barbara college där och där händer nog de flesta festerna men vanliga klubbar finns nog några på t.ex. state street och man kollar efter dem :)
elvirall.blogg.se



URL: http://Alwaysalright.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?