How to: Braided summer hair
Publicerat den

 
Här kommer en guide på hur jag gjorde frisyren som jag visade igår. Blev supernöjd med hur den blev både framifrån och bakifrån. En frisyr som jag kommer försöka mig på flera gånger i sommar! Lite lik den frisyren som jag och Linda gjorde på varandras hår i Kalifornien väldigt ofta, som ni kan se HÄR. Dock är denna mycket enklare att göra på sig själv. Here we go:
 
 
1. Dela håret i två sektioner. Jag valde att ta ganska mycket hår till flätan fram för att den skulle bli ganska tjock plus för att få mycket volym i luggrn men beroende på hur mycket hår ni har, hur tjock ni vill att flätan fram ska vara osv. så väljer ni själva hur ni sektionerar av håret.  2. Gör en inbakad fläta. Inte rakt bak dock utan börja från en sida, jag valde vänster sida, och börja fläta neråt. 3. Börja sen att göra en inbakad fläta med håret där fram. 4/5. Dra sedan flätan bakåt och över till andra sidan och pilla in den i den inbakade flätan. Lite svårt att förklara med ni kan se rätt bra på sista bilden hur jag pillat in den. 6. Klart! 



Hanna [foto]

Vad fint! Det ser så enkelt ut när du gör det bara, skulle aldrig lyckas med det där :)

Svar: Tack! :D Jodå, du klarar det! :) Tog några gånger för mig först men efter några försök så blev det rätt bra :)
elvirall.blogg.se



URL: http://splinidora.blogg.se


sara

så fint!

Svar: Tack! :D
elvirall.blogg.se



URL: http://sarakarlson.blogg.se


Amanda Niclasson

Riktigt fint! :)

Svar: Åh tack! :D
elvirall.blogg.se



URL: http://femtiotrekvm.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?